Sabtu, Oktober 25, 2003

THIS WILL BE ULTRA LONG. IF YOU HAVE NO DESIRE TO READ THIS, BY ALL MEANS PLEASE SKIP. THANK YOU


Chapter 1
Still some people ask me, "Macamana kenal Zul?". Well, some la. Most ppl tak kenal Zul lagi. he he
I am taking this opportunity to document my process of knowing him, not only utk menyenangkan aku kalau orang lain tanya aku boleh kasi link to this blog aje, but also for my own reminder. Aku ni pelupa, maklumlah dah tua.

First aku tengok Zul on TV, watak kecil je dalam cerekarama bertajuk 'Bunga Kasturi'. Menda pertama yang keluar dalam otak aku bila tengok dia, 'this guy is cute! and he's something...he'll be big'. Ntah kenapa...perhaps coz he had what I'll say...screen presence, kot. And he can act. Betul, tak tipu. Anyway, lepas cite tu sibukla tunggu keluar nama2 pelakon. Zul Huzaimy Marzuki...hmm, made a mental note to keep a look out for him.

Can't remember what happened next. Ada tengok dia in some drama, cerekarama, tapi jarang. Bukan sahaja Zul jarang muncul di TV malah yg sebetul-betulnya, aku yang jarang tengok tv. Until I heard he'll act in teater bangsawan Tengku Anum. Antara Bunga Kasturi dan Tengku Anum, adalah tempoh yang sangat lama! Mula2 time Mak offer tickets to watch it, malas je but after knowing Zul was in the cast, apa lagi...wajibbbb!!!
1st time, dalam Disember 2002 rasanya, Tengok Tg Anum dengan deg-degan di dada, straight lepas kelas, went with Ika, Azim, Shida n Raj. Zul jadi anak raja Siam. Kawaii des! (Japanese for: Comel!!) Lepas show, waited for him outside the actors' changing room, armed with camera. (Check out the pic in my album, 2-2 muke so innocent, 2-2 macam baru habis kelas. mueh mueh, looks can be deceiving)
2nd time, kali ni pergi tengok teater Alang Rentak Seribu pulak, February 2003. Kali ni went with Anis, Sidah and Min, bawak pic taken time Tg Anum. Suruh dia sign...and he wrote,
To Farina,
1) Tg. Anum
2) ARS
---->that's Alang Rentak Seribu, ppl
3) ???---->masih menjadi persoalan dihati
This time baru chat up with him. The first time, I dare not. Untung this time aku dah gune kuasa internet, made a research about him so I have things to ask, things to talk about, utk mengelak aku bertanya soalan bodoh2 je. he he...dan, ok to be honest...i tried to impress him. Did it work? Well, i got his email. Only. Takpe...usaha lagi.
Kali ke 3 bertemu...ok, ni memang kerja gila aku. The first ARS aku tengok on Rabu, then on Jumaat lepas kelas Ika call aku asking about harga tiket...diorg nak pergi pulak! Huwaa...nak ikott!!! Aku ingat lagi time ni, baru lepas beli nasi dgn tomyam campur, dengan tak makan dari pagi lagi, makan sesuap then tukar skirt, terus rush to Istana Budaya. Thank God jalan tak jam! Time Ika call aku, diorg dah half way pun. Fuhh, kalah michael 'shoemaker' aku pecut! *Konon* Kali ni so calmly waited for Zul after the show. *Konon* Ha ha...dia nampak je aku, terperanjat gile. Speechless. I still remember what he said... "Awak, terima kasih je tak cukup nak tunjuk penghargaan saya ni...sebab support apa saya buat...saya...saya...ishk, tak tau nak cakap apa!" (Aku tau, between the lines, yg left unspoken 'Awek gile ni datang lagi' ha ha ha acah mak enon!) And kali ni, he gave his number. FINALLY! "Jangan bagi orang lain ye?" , kata Zul. Kataku kepada Zul, "Awak bagi pada saya tadi, maknanya awak percaya saya kan? Kalau percaya saya, tolonggg lah percaya yang saya takkan bagi pada org lain". Ayat power tak? ha ha ha well, you know me ;p
Pulang dari Istana Budaya, aku sms dia just to wish good nite and apa lagi aku tulis ntah. Dalam pukul 2 lebih, an unidentified number called.
Caller: Farina, ambil number ni ye. Number tadi tu tak ada credit.
Aku: Huhh? Sape ni...Zul ye?
Caller: Iye, saye...
Aku: (dengan penuh bunga2 chenta dlm hati) Oh, ok...thanks...(maintain, maintain)
Apalagi kitorang cakap...aku tak ingat dah. Huwaa!! Ini lah penting nya documentation! I should have done this long ago! tsk tsk
Masa lepas tengok ARS kali ke 2, selalu jugak Zul call, atau aku call dia...nak tanya2 khabar. Bila dia ajak minum, malangnya aku pulak tengah sibuk dgn exams n assignments, time2 dah dekat finals. "Hai, bile la kita nak keluar ni, wak? Nanti kalau kita keluar, dari pagi sampaiiiii malam pun takpe. Saya belanja" kata Zul. Ha ha ha those were the days!

bersambung...

Tiada ulasan:

#27

My current favourite writer: Fiersa Besari. Sederhana, cerdas dan mengena. If you haven't read any of his works, you should. ...