Ahad, Januari 18, 2004

Petikan-petikan dari artikel Wandy Berkaki ayam ke balai polis setelah kena rompak:

Cerita Wandy:

"Kisah malang ini terjadi pada 29 November 2003 lalu, di Jalan Tun Razak, KL berhampiran Titiwangsa. Pukul 6 pagi apa pukul 6 pagi gi public, nape tak gi solat subuh? saya ke public phone untuk membuat panggilan.
Saya parking kereta bersebelahan dengan tempat saya dok bergayut telefon. Dalam dok tengah leka bercakap dengan seseorang Saerah ke bang? ...saya perasan di belakang saya ada 2 orang lelaki sedang menunggu. Mungkin mereka nak guna telefon awam jugak. Ingat mereka tu okey laa.
Tanpa disedari seorang daripada mereka mengacukan parang samurai di leher saya. Hanya Tuhan saja yang tahu macam mana perasaan saya bila berdepan dengan situasi itu."

"Cuba bayangkan kasut yang pertama kali saya pakai woo kasut baru! pun mereka kebas. Kereta yang baru tukar woo kereta baru! pun mereka bawa lari. Duit dalam wallet tu tak banyaklah sangat dalam RM70-80. Nasib baiklah jumlah duit tak banyak. Segala khazanah seperti kad pengenalan, kad-kad bank dan passpot pun diambil juga"

"Saya ke Balai Polis Setapak dengan berkaki ayam. Saya buat report polis. Saya jalan kaki sambil menangis teresak-esak kesiannya Abang Wandy... . Saya dok di balai polis dari jam 7 pagi hingga 4 petang."

"Alhamdulillah dengan kecekapan pihak polis Gerak, gerak gerak khas! kereta saya jenis Wira ditemui di Desa Pandan. Kereta dah dapat tapi habis laa komponen kereta seperti enjin diambil Gile cekap ini perampok ."

"Mujurlah kawan-kawan FP memberi pertolongan. rakan serumah iaitu Megat dan Man Kanan support makan 2 minggu Aku pun bley support makan...2 bulan pun takpe. Megi n biskut kering je, ok? . Teman wanita saya Damn, damn... turut membantu. Pengurus FP iaitu Kak Wani pun bagi duit untuk saya buat kat pebgenalan dan lesen memandu yang baru."



Hurmph, kesiannya Abang Wandy. Tsk tsk...apapun ini cume petikan2 je daripada artikel tu, nak Baca full punye silalah beli Mangga Februari. Gambar dia pun keren banget dalam tuh. Tapi tak sekeren sewaktu main2 mata di MMU muahahahaha



Kata Shamam:
Silapla..apsal tak kasitau kami bang?

He he yeah, tepat sekali!

Tiada ulasan:

#27

My current favourite writer: Fiersa Besari. Sederhana, cerdas dan mengena. If you haven't read any of his works, you should. ...