Selasa, April 13, 2004

Since the day I finished my exams...

Thursday, 8 April 2004

10 a.m.
PSA abis (actually at 11.30, tapi aku dah tak tau jawab dah, plus aku demam masa tuh so tak tahan aircond, sejuk sangat! Hidung pun dah berair, so aku pun keluar awal la). Faie n Aida pun keluar lebih kurang serentak je dgn aku, semua muka blur. Ha ha...apa la Encik Ishak kasi soalan yang bley kasi paru2 aku pecah! Harap2 lulus la weh, tak mau repeat. 15 minit lepas kitorg keluar, Anis pun keluar. Dia pun buat muka cam hampas kelapa, sama je r budak2 4 org ni nampaknya. Makan at Upten, then pergi Country Heights, nak beli some 2nd hand books for holidays. 1 buku baru RM3, memang aku suke carik buku kat situ je.

1 p.m.
Balik bilik ingatkan nak tidur, tapi dah belek2 1 buku tu macam menarik, terus layan sampai pukul 2.

2.30 p.m.
Pergi Midvalley dgn Faie, Aida n Min

4.40 p.m.
Tengok 'Along Came Polly' . Suke gak, tapi 50 date pertama lagi lawak. Wayang abis around 6.15.

6.30 p.m.
Got a call from Pak Mi.
Pak Mi: Farina, tadi Abah you kata you just finished your exams. Nak tengok Gareth Gates tak?
Aku: Bile Pak Mi?
Pak Mi: Malam ni. Ada free passes.

Sebetulnya aku tak minat pun. Tapi dah free, membazir la tolak kan? eheheh...made arrangements with Pak Mi so that I can pick the tics up with his younger bro, Pak Min (they're named Azmi and Azmin. ehehe). This Pak Min aku nih, around 25, 26 years old je, muda lagi.

7.15 p.m.
Met Pak Min at Damansara Heights. Took the tics from him. Ha ha Min got a crush on my uncle! Can't blame her tho, have to admit he's cute and nice. He is, after all, my fave uncle! Min, takpe...aku rela. ha ha Then we rushed back to Uniten, sampai half an hour later. Sent Aida, picked Anis up, rushed back to Mont Kiara.

8.20 p.m
The concert has started. Guy Sebastian opening act. Frust Faie sbb tak ikot, she's a fan. Aku, Min dan Anis lebih banyak berdiri macam patung sepanjang konsert. Ha ha...tak tahu pun lagu2 both Guy Sebastian and Gareth Gates. Max lagu yang aku tau malam tuh, 6 songs. Terer gak la kot?

10.30 p.m.
Konsert bersurai.

11 p.m.
Makan malam di Rasta TTDI. Then minom kopi di Coffee Hut until pass midnite.

Friday, 9th April 2004
Happy Birthday Cik Anis!

1.30 a.m
Min got a message from her friends, Kak Dina n Kak Linda, ajak jalan pergi Ukay Foodcourt. Off we went!

2 a.m
Minum lagi. After sejam lebih, Kak Linda ajak sambung jalan. Min dan Anis muke seperti tak percaya. Lagi?!

3.30 a.m
Left Ukay Foodcourt. Pergi Hartamas pulak. Minom lagi!

5 a.m
Balik Uniten. Arrived at 5.30.

6 a.m.
Tidurrrrr...zZzZzzzZZzzzZZzz

10.40 a.m
Manjeet called, waking me up. Dia suruh jaga booth pukul 11. Gile, last minit baru nak cakap. Ikutkan aku tak larat gile, dah la selepas 1 malam berpeleseran tuh, demam tambah teruk, sore pon dah start hilang. My fault really. Tapi graduation dinner tu commitment aku, kena gak buat kerja. Jaga booth tiket sampai pukul 5, kena maki hamun for things that are not my doing. Tak makan langsung sebab tak ada orang lain nak jaga booth, tak boleh nak break. By 5 aku dah nak pitam.

7.30 p.m
Atuk ajak cucu2 dinner kat Uptown, so dalam tak larat dan suara makin seksi tuh, aku drive there. Seronok gak, semua cousins ada.

10 p.m
Balik uniten.

11 p.m
Tidurrrr...

Saturday, 10 April 2004

10 a.m.
Yann called. Aku tak de sore tahap takleh cakap dah ni. Dunno how she made sense of what I said. But that's a good thing, since she said aku tak yah jaga kaunter, suara pun takde camne nak jaga kan. Alhamdulillah. There's still somethings to buy, baju aku belum lengkap siot. So instead of resting...

1 p.m
With Nurul and Min, pergi OU1 and 2. Singgah Amcorp. Bought my shoes there. Pergh dah carik seluruh KL, kat situ gak aku beli. Suke beb! At OU from 5 to 10.

10.30 p.m
Singgah Kelana ambil digicam.

11 p.m
Singgah Gasing Indah ambil mekap, perfume dan segala jadah.

Sunday, 11 April 2004

12 a.m
DInner kat kedai tomyam tepi traffic light. Terima kasih Ili dan Sor kerana mengenalkan tempat ini. Hu hu...

1.30 a.m
Back at Uniten already.

2 a.m
Ajar sahabat handai mekap. Ciee...macam pakar jek. 3 orang menadah wajah utk aku conteng malam tuh.

4 a.m
Baru tidur...

8.30 a.m
Bangun dah. Supposed to be at the hotel by 9. Left Uni10 with Manjeet at 9.30 instead. Selama aku kat hotel, aku tak ingat pukul berapa aku keluar masuk, antaranya ke South City then back to Palace, then Palace-Uni10-Palace...worked my ass off til 4.30. Hujan gile lebat time aku nak balik PJ. Tak nampak jalan siot! Doa je agar aku selamat...dah la mengantuk masa tuh. Alhamdulillah, aku masih bernafas.

5 p.m
Bersiap2 di rumah.

6.40 p.m
Picked Min, Nurul and Kechik at Uni10

7 p.m.
Yann dah nak mengamuk kitorang sampai lambat. Nasib ar, dah tu suruh buat kerja itu ini, bilenye aku nak bersiap. Aku kena jaga kaunter. Dah la suare pon tak ada. Pening-pening...

The Dinner
I missed the first 2 courses. Was outside still handling the booth. Alone. At some parts there were the other committee members but after a while, I found myself taking care of the booth, the entrance, and the handing out of doorgift. There were no one else doing it. Was dead on my feat before the dinner even starts! Did I enjoy the dinner? Not thoroughly. And I hate most of my pictures coz I looked so tired. Tak radiance langsung! Even my smiles macam tak ikhlas! Bencinya...!! I did enjoy Touchess's performance though. Great voices!
Dinner was over at 2. Balik Uni10 kul 3, terus tak sedarkan diri.

Monday, 12 April 2004

10.30 a.m
Woke up. Start kemas rumah. Kena check out by today. Tengok Aida n Faie gone already. Banyak jugak barang aku rupanya. Dalam tak larat-larat tuh terpaksa la juga naik turun tangga 10 kali semata-mata mengangkut barang. Penuh kereta.

3.30 p.m
Checked out. That'll be last time aku stay in Uni10's apartment. Come to think of it...sedey... :(

4 p.m
Sampai rumah...flat lagi...giler capek!

9 p.m
Baru terbangun. Realized aku tak makan dari pagi. Apa punye idop la nih...

10.30 p.m
Zul called. Dia nak mintak tolong reviewkan skrip. Said he'll call again. Aite, no hal.

Maka aku bertekad untuk pulihkan badan dan semangat aku esok! Hidup Farina!!

Tiada ulasan:

#27

My current favourite writer: Fiersa Besari. Sederhana, cerdas dan mengena. If you haven't read any of his works, you should. ...