Khamis, September 30, 2004

Omong kosong

Been voting for S0ul D1n3r0's 'K4u P3rgi Ju4' (Sy4zli4na is conveniently forgotten, of course. haha) on red's website. They're on jj's c4rt4 21. Vote, vote dan vote lagi. Tu je lah kerjaya aku hari nih. Rakan2 yang rajin, marilah bantu vote sama. Hahaha.

Went to Blu3's concert the other day. Matur nuwun Ili! Hey, I enjoyed myself, and so did Ili. We even sang along to more than half of the songs. Yeay, kami tahu lagu Blu3! *bravo!* Tempted to buy B3st of Blu3 juga. Silakan siapa yang terasa nak melanggar aku dgn truk anggur.

Gambar konvo sudah selamat diproses. InsyaAllah akan di upload seberapa pantas. Fikir2 balik, pagi konvo tu, terakhir Abah kelihatan sihat. Petang tu dia dah mula sakit, a few days later was admitted to the hospital. Even he admit, masa konvo tu dia sakit juga tapi dia gagahi juga untuk datang. He was so glad he came. Glad is not enough to describe how I felt. Mak and Abah came together, itu akan sentiasa terkandung dalam lipatan sejarah hidup aku. And I have a picture to prove that! Sangat, sangat terharu. Terkesan. Hmm...

Terasa nak relive my convo again and again. Tapi hanya dalam mimpi saja lah kot. Mak still talks about how it was a perfect occasion. Saya setuju banget. Sekarang tinggal gambar yang ambil di studio tu belum saya ambil. Belum punya uang. Belum berani mintak kat abah. Hmm...maybe tomorrow. Saya dengan pede mengatakan, gambar tu sure cantik! Ahaks...
(keyakinan yang sebetolnya tidak ada asas yang kukuh tapi pedekan aja.)

Semalam Mak cakap, "kalau Along betul2 serius dgn Kak Lina, dia patut ambil kesempatan skrg ni. Bagi Abah peluang tengok seorang anak naik pelamin" telah membuatkan aku berfikir panjang. Nak ke Along kahwin? Boleh ke dia kahwin dengan keadaan dia yang terumbang ambing skrg ni. Serupa suruh aku je kahwin. (Dengan Er0ss? haha) Anyway, both of us, aku dan Mak..pun tak sure dia nak ke idak dengan Kak Lina tu. Famili kat B3ntong dah kecoh. Kecut perut Along hari tuh, Wan Teh nak pinangkan terus Kak Lina. Tau takot! Haha.

Kak Tuty, my cousin, nak bertunang Ahad ini. Aku kena mekapkan kot. Owh takutnya. Seram2. Must ask her to come untuk sesi rehearsal mekap dulu. Aku gak pede. Anyway, kali ke 2 Kak Tuty bertunang. Both dengan lelaki yang wayyyyy younger. This one, is 23. Just a year older than me woo. Kalau tak silap aku, Kak tuty's like...30 kot? Kak Mona (my other cousin) says she's older than that. Kak Tuty's a lecturer. Both guys, ex-fiance and fiance-to-be, students dia.
Saya cuma mampu doakan dia yg terbaik. Hope she wont repeat the same mistake twice.

Nescaya weekend ini saya juga akan mendapat syarahan tentang jodoh dan pertemuan serta perkahwinan dari Opah. Adoi.

Tiada ulasan:

#27

My current favourite writer: Fiersa Besari. Sederhana, cerdas dan mengena. If you haven't read any of his works, you should. ...