Khamis, November 20, 2008

Mengejar brondong



Foto 2 orang tante-tante tertangkap basah sewaktu sedang mencari brondong (senyuman penuh marabahaya, kata Fatma)

I won the HotFM's dinner with Afgan contest! Pertama kali saya tulis slogan dan menang, berbunga-bunga rasanya hati! Hehehe. Dah la hadiahnya adalah peluang beramas beramah mesra bersama anak ikan kesayangan. Berbunga-bunga rasanya hati ini.

Hari berganti, waktu bergulir, saat yang ditunggu pun tiba, maka pergilah saya dengan sahabat saya Cik Herweeza ke lokasi makan malam itu, iaitu di Chillis Midvalley. Ada 5 pemenang yang terpilih dan masing-masing boleh bawa seorang rakan. Kalau boleh, saya nak bawak ramai lagi kawan-kawan saya pergi tapi apakan daya. Maafkan saya wahai sahabat!

Patutnya majlis mula at 9 which of coz, if you follow Malaysian time, maknanya 10. So sementara menunggu dia datang, kami berkenalan2 dulu dengan pemenang lain. We straight away clicked with these 2 boys. Seronok dengar cerita diorang yang memang sangat selalu menang contest2 ni. Dapat pergi umrah la, US lah, dapat duit beribu-ribu lah. Maka kami terus mengangkat taraf mereka menjadi brondong kami. Eh, diorang lagi suka ok! Hahaha...
He came, and straight away was seated next to me. Yeay, yeay!
(Padahal awal2 dah plan kosongkan tempat tu untuk kasi Afgan duduk! Hahaha...)

Since he was seated right in between me and my new anak ikan, we took it upon ourselves to make him comfortable with the crowd. At first, he looked a bit shy-shy cat (anak ikan i memang pemalu orangnya) lama-lama, boleh tahan jugak sembang. Thanks to all my Indonesian friends who have made me somewhat fluent in their language, kata Afgan, kita nyambung lho!
Hahahha, pemenang yang lain mungkin terasa macam nak siram asid ke muka saya sebab end up kami banyak berbual berdua. Abis nak buat macam mana, the others hardly know his songs and all. And Afgan tak berapa faham bahasa Melayu, maka anak ikan pun dengan penuh jinaknya makan ditangan saya. Walaupun tak boleh tahan bila antara soalan awal dia kepada saya adalah, 'Umur km brp?' Adeh!

Talk-talk, eat-eat, sign-sign, cipiki-cipika...

Trus kita janjian mau ketemu lg di Jkt lho! Hahahhaa!


Saya dan Wieza diapit brondong-brondong.



Sampai Jumaat ya Afgan sayang... *wink, wink*

5 ulasan:

wieza berkata...

Your Smile Brings Light Into MyDays
The Tought Of You ,Warms My Night
To Hold You In My Arms ,
Even In My Dreams It Feels So Right Loving You
You Never See The Way I Look Into Your Eyes
You Never Realize The Love I Feel InsidePain And Sorrow That Haunted Me ,
Cause Words I've Left Unsaid To You
Now You Found Someone Else To Love
Deep In My Heart, My Love Won't Fade Away
To Hold U In My Arms
Even In My Dreams It Feels So Right Loving You


kwkakkwkkwkkakw

im berkata...

hohoho... semangatzz!!!
tunggu aku di jakarta mu.

i want afgannnnnnnnnnnnnnn.. hikss!

shamamia berkata...

hahhhh.. tahukah kamu afgan, smlm aku intai2 dr dalam kereta melihat kamu2 beriang ria.. ahahahahah

fg, ikut masuk koperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.............

marr berkata...

apasal ler yg dpt contest ni tak hafal lagu afgan..tensen aku dah berangan nak berborak ngan Afgan , aku sedih tak menang tapi dpt gak jumpa kat sg wang sebelum event kat Chillis, ok ler tak ramai sgt, Afgan pemalu sgt dan dia hargai semua fan yg hadir tu..best.

along berkata...

ok, officially hating u.

i went to the sg wang event before he was whisked away from ME to have dinner with u guys!!

HMPHHH~~!!

March 2017 - 'Ada Apa Dengan Jogja?' (Part 2.5)

Honestly tho, I have nothing much to say about the show, except what everyone would already know...It was AH-MAY-ZINGGGG!!! *fangirling mod...