Isnin, Disember 01, 2008

Hear ye, hear ye...


Last nite, I accompanied my mom to a wedding. Her senior from TKC kahwinkan anak. Dan saya terjumpa cikgu kimia SSP dulu, who else...Cikgu Jamilah la.

Sembang-sembang, of course she asked what I am doing now. "Kerja cikgu, kat kilang gula." Melihat mukanya yang sedikit kaget, mungkin tak terbayang murid yang selalu tak siap amali kimia ni kerja kilang, saya pun menambah, "Akauntan, cikgu." Pergh, nampak muka Cikgu lega. Hahaha...

Then she spoke about dia kahwinkan anak di dewan di Shah Alam.
Saya: Anak cikgu yang kahwin tu, Aida kan?
Cikgu: Ya.
Saya: Ouh...saya ingatkan yang lelaki (soalan pancing semata-mata, padahal memang dah tau yang kahwin tu anak perempuan. hahaha)
Cikgu: Hahaha...anak lelaki saya yang semua orang tau tu. Haaa, dia belum kahwin. Tell everyone.
Saya: Baik!

So u olls. Amir, single.

Flashback ke 9 tahun dulu, petang, kelas tambahan Kimia, Lab Chem:

Saya: Cikgu balik macam mana petang ni? (wah, caring)
Cikgu: Saya drive. Kenapa, Farina?
Saya: Takdelah, ingatkan anak cikgu jemput.
Cikgu: Eh, mana awak tau selalu anak saya jemput?
Saya: Saya nampak hari tu.
Cikgu: Ouhhh...awak mengintai anak saya ye? (disambut oleh derai tawa rakan2 sekelas)
Saya: Mana ada cikgu... (sengih-sengih kerang rebus)
Cikgu: Farina, anak saya handsome tak?
Saya: (taken aback) Haaa?? Err...handsome tu subjektif, cikgu. (jawapan skema yang selamat)
Cikgu: Menurut mata awak lah, handsome tak?
Saya: Errrrr...handsome, cikgu.

Hahaha...semenjak itu selalulah saya digossipkan dengan anak Cikgu Jamilah, walaupun sungguh, saya tak ingat pun rupa dia.

Masih single rupanya dia.
Ehemmm...we'll see, maybe there's chemistry between us? Hahaha...

5 ulasan:

shera berkata...

cik,

amir itu bukan baya saya ker???

saya tau anak teruna cikgu jamilah ada sorg baya saya...

errmmmmmm anak ikan?

f a r i n a berkata...

haaa...get ur facts right, sister. amir is older than me by 2 years lah. hahaha...

Irda Idris berkata...

And she have another son baya kita kan Farina? Kalau tak salah aku laaaa...

anis-chan berkata...

kalo shera dgn irda betul, cikgu jamilah ada 3 anak lelaki, sorg tua dua thn, sorg baya kita, sorg muda dua thn?

first impression: kena menuntut semula dgn cikgu jamilah untuk spacing.. bijak bijak..

f a r i n a berkata...

irda dan shera both salah.

cikgu jamilah ada anak lelaki, tua 2 tahun dari kita, amir namanya.

anak perempuan sebaya kita, aida namanya.

anak lelaki sebaya shera, faiz namanya.

(anak menantu dia jugak yang hapal. hahaha)

#27

My current favourite writer: Fiersa Besari. Sederhana, cerdas dan mengena. If you haven't read any of his works, you should. ...