Isnin, Disember 15, 2008

on 7

Cik Shamam sungguh laju mengupdate blognya, meninggalkan saya jauhhhhhh dibelakang. Takut gak ni kang tak update, dia langgar saya dengan kereta simulator (how lah?) maka...updatelah ni, tak reti-reti!

Banyak benda yang jadi dalam masa seminggu ni.
1. Ada yang buat saya marah macam nak tumbuk muka orang
i.e: dengar orang buat cerita memburuk2kan saya dengan sesedap hatinya

2. Ada yang buat saya happy sampai rasa nak melompat lebih tinggi
i.e: Gig indie pertama yang saya hadiri. Bersama Sor dan Sof. Hahaha. I am too old for this! Jumpa Cap disitu. Dia juga kaget melihat saya. Ouh, dia femes. Orang2 siap ambil gambar dengan dia. Gila bangga mengaku, dia sobat saya! Saya takot gi gig. Sor kata, kalau takut, jerit kuat2, "woi abang aku Revenge lah!". Mesti orang back off. I haven't put this to a test.

3. Ada yang buat saya rasa cantik manis macam gula serta disertai gelak gedik sambil tersipu malu-malu
i.e: Flirting dengan seorang brondong manis (muda setahun) who happens to be budak Koleq (Peon, take note!) who happens to be, kawan adik saya. Adeh. Oh, but he's cute.

4. Ada yang membuat saya merasa tua macam tante-tante
i.e: refer point No. 2. Ada 2 orang kanak2 ini telah tertolak2 saya dan kawan2. Then 1 of them marah kwn dia, "Weh, hati2 lah weh! Belakang ada Auntie!"
Cilako. Auntie kepala hotak ko. Aku sumbat mulut tu dgn kasut kang, br tau. Tak sempat amik PMR ko karang. Huh.
(Which reminds me, somebody said, suara saya macam tante sexy. Is that a compliment or an insult? I can't decide)

5. Ada juga yang membuat saya bangga macam nak meletop dada menitis mata
i.e: My brother's convocation or as they call it, commencement ceremony. Actually, I did shed a tear or two, the whole ceremony was sooo moving! And he looked a lot like Arwah Abah. Can't help thinking, Arwah would be so proud of Acik. Yang saya tahu, saya sangat bangga! Congratulations!

6. Ada yang membuat kantong saya kosong
i.e: sale, sale, sale...warehouse sale...same old, same old.

7. Ada yang buat saya rasa macam nak duduk tepi tangga nangis teresak-esak, bawak kereta gi klia lepak anjung tinjau sorang-sorang sambil makan French Fries McD, atau layan emo dengar lagu Sheilaon7 bagai nak rak, atau just what exactly I am doing...Dok diam-diam.
i.e: Ni tak payah tau lah.
(Word to self: this is sooo not the time to be selfish.)

2 ulasan:

shamamia berkata...

lama x lepak klia bawak diri.. huhuh (kos tinggi! haha)

along berkata...

mmg budak tuh x sempat amek PMR lah!

March 2017 - 'Ada Apa Dengan Jogja?' (Part 2.5)

Honestly tho, I have nothing much to say about the show, except what everyone would already know...It was AH-MAY-ZINGGGG!!! *fangirling mod...