Ahad, Mac 29, 2009

Ada Apa dengan Perth? - Part 1.5

Entry ini dinamakan Part 1.5 sebab saya dah terlalu mengantuk untuk menghabiskan cerita sehari suntuk. Hehehe...akan bersambung di entry seterusnya.
Day 2 - 23rd March 2009

I was most excited about this day. Coz it's the wildlife day! Dan saya tak sabar nak pegang koala!

We went to Caversham Wildlife Park situated in Whiteman Park in the Swan Valley region. On the way, hujan lebat and kami sempat sesat barat sampai driver (read: me) stress berat then ternampak Margaret River Chocolate Company ditepi jalan. Apalagi, Chocolate=comfort food!!!

Pertandingan Mewarna Donald Duck sementara menunggu food sampai


Hot Choc on a cold rainy day. Lovely!!!




One happy girl

Oh, and free chocolate tasting. Heaven!

Turns out Caversham Wildlife Park is not far from the Choc Factory. Berhenti minum Hot Choc ternyata banyak hikmahnya. Haha.


Bought these raincoats in KL. A friend questioned why do I have to buy it, it might not even rain in Perth, he said. But it might, and it did! I can't resist terus hantar sms ke dia pagi2 tu juga bagitau keadaan cuaca. Hahaha...but it wasn't until everyone put on their raincoat, that I realize, alamak...macam orang Digi! (kubersamamuuuu~~~)

We got into the kangaroo enclosure, saya dan adik langsung jakun. Haha. Kangaroo dalam tu semua dah tak heran dengan manusia, pandang sebelah mata pun tak sudi. Then suddenly this old frail looking kangaroo meluru ke arah saya, I was screaming like mad. Weh, weh...apa nih pakcik kangaroo?? Hahaha.

Turn out ia sangat manja dan mengekori je saya ke mana-mana sepanjang saya dalam enclosure itu. Mak kata dia minat kat saya. Apakah?!. He's totally adorable tho. Poor old guy can't even chew his food anymore. Kesian.


Bagi mama kangaroo makan. Dalam kantung dia got baby kangaroo!


Aksi-aksi bersama kangaroo yang tak patut di tiru


To be continued...

6 ulasan:

ull berkata...

uuuu..the hot choc & desserts looks sooo tempting la...*sgt rindu oz*

peonate berkata...

1) "Pertandingan Mewarna Donald Duck sementara menunggu food sampai"

ahahaha sape menang ???

2) sangattt org DIGI.. baik hanta gamba kat DIGI nye comm's department .. mane tau dapat elaun ape ke haha

f a r i n a berkata...

peon:

1. kitorg sepakat bagi kemenangan pada adik aku. sebab dia gigih gila habiskan mewarna. hahaha...aku by the time food sampai, sorry lah donald duck, sempat warnakan topi dia jek!

2. hahaha...auntie aku pun sajes begitu!

arry berkata...

1. Good posing
2. I actually wanna see the scene
3. Thank you anyway, for the real good "scene"

f a r i n a berkata...

Ok, since u asked for it, the next entry about Perth will be all photos of the sceneries, yours truly won't even enter the scene at all.

Promise.

Lynn berkata...

choc drinks nampak sgt sedaapppp

March 2017 - 'Ada Apa Dengan Jogja?' (Part 2.5)

Honestly tho, I have nothing much to say about the show, except what everyone would already know...It was AH-MAY-ZINGGGG!!! *fangirling mod...