Khamis, April 02, 2009

Bila April....


Saya masih ingat, satu hari tak lama selepas Arwah Abah meninggal dunia, rakan-rakan dipejabat Arwah Abah anjurkan majlis tahlil dan bacaan Yassin. Took a moment afterwards to clear his room. Nampak 1 patung SuperDad yang saya beli di Memory Lane, for his 50th birthday ada atas mejanya. His last birthday. Saya pegang. Setiausaha Arwah Abah masuk. Dia bilang, "Farina yang beli kan? Tau tak, masa dia bawa ke office, dia ketawa-ketawa tunjuk kat semua orang, he said, 'look at what my daugther bought me!' Dia suka sangat!"

And I broke down and cried.

It has been 4 years since you left us.

And I miss you more with each passing day.
(masih lagi menangis juga menulis ini)

I love you, Abah. Semoga Abah tenang di sana.

Kak Ngah janji, I would be a daughter that could make you proud. Promise.

Al-Fatihah...

nota 1: teringat seminggu sebelum PMR. Pakcik Guard kata, ada bungkusan untuk saya. Saya ambil di pondok guard. Dari Arwah Abah. Dalam bungkusan tu, ada makanan, sebuah walkman dan nota. Arwah Abah tulis dalam nota tu, 'jangan stress sangat nak study last minute. Kalau stress, dengar muzik. Enjoy the walkman.' :-)

nota 2: patung SuperDad itu masih lagi menemani saya di office setiap hari.

9 ulasan:

along berkata...

hey, be strong k?

*hugs*

Al-fatihah buat arwah abah kamu.

shamamia berkata...

:|

peonate berkata...

***hugsss***

Zeti Zainal berkata...

I'm sure he'll be so proud of you.

Al Fatihah.

anis-chan berkata...

al-Fatihah..

u take care ok?

hugsnkisses

ull berkata...

al-fatihah *hugs*

Lynn berkata...

Al-Fatihah. It has been 4 years for u, and merely 7 months for me. I feel you. Al-Fatihah.

shera berkata...

saya pun nak cari patung super dad lah. sob sob.

take care sis!

Lynda berkata...

al-fatihah

#27

My current favourite writer: Fiersa Besari. Sederhana, cerdas dan mengena. If you haven't read any of his works, you should. ...