Rabu, Julai 15, 2009

Coffee, please?


Di kantor, tea lady yang amat sering bertukar ganti.

Dan pernah, untuk satu jangka masa yang agak panjang, tea lady kami...bukan a lady.

Tea-Man (wah...bunyinya macam He-Man!)

Nescafe buatan Tea-Man enak sekali, tapi kerana saya suka minum yang kurang manis (maklum, sudah sedia manis) maka saya terbiasa membancuh air sendiri. Milo, kopi, teh...tanpa gula.

Jadi sudah dimaklumi sekian tea-lady atau tea-man yang pernah singgah di kantor ini, bahawa Farina bancuh air sendiri, so don't bother letak air di meja dia.

Aman.

Tapi tea-lady yang baru, ternyata take it personally yang saya tidak minum air yang dia bancuh. Awalnya memang saya tak perasan kenapa mukanya masam je memandang saya, atau kenapa cawan-cawan saya dibiarkan tidak bercuci (orang di kantor memang gile pemalas, cawan pun orang lain cucikan)

Hahaha...rupanya dia memang marah pun dan sebagai balasan, tak nak cuci cawan saya dah!

Yah, maap lah makcik...lepas ni saya cuci lah cawan saya sendiri.

(tapi tadi masuk pantri nak cuci cawan, dia halau saya keluar sebab mengganggu dia nak bancuh air. hahaha...sabar farina, sabar)


nota: mug saya ada gambar sheilaon7.

1 ulasan:

ull berkata...

dulu sy sgt suke nescafe yg dibancuh tea lady di bangunan ibm lama...tp stelah berpindah ke bangunan ibm baru...dh takde tea lady...sume mesin yg bancuh kan. kurang kow. di dhl sini juge same
:(

#27

My current favourite writer: Fiersa Besari. Sederhana, cerdas dan mengena. If you haven't read any of his works, you should. ...