Khamis, Ogos 06, 2009

Bila Terasa Rindu

Peon, this is for you:


Apa agaknya khabarmu di sana?
Di sini ku sedang dibelenggu rindu
Beginikah rasa seksa perpisahan
Sungguh anehnya hidup berasingan

Hati terasa bagai tertinggal di situ
Meskipun tubuh dah jauh beribu batu
Sesaat seperti tahun lamanya
Semasa kau tiada
Apa yang terdaya…

Bila terasa rindu ku sebut namamu
Dengan harapan kau akan muncul dalam tidur
Bila terasa rindu ku bayang wajahmu dalam angan
Dan barulah ku terasa bagai disembuh

Jauh sekali hidup di sini berbeza
Beribu kali lagi ku selesa di sana
Tak sabar menantikan detik kepulangan
Namun hingga itu
Apa yang termampu…

Bila terasa rindu ku sebut namamu
Dengan harapan kau akan muncul dalam tidur
Bila terasa rindu ku bayang wajahmu dalam angan
Dan barulah ku terasa bagai disembuh

Terlintas di fikiran untuk meminggirkan saja
Semua pencarian di sini
Tetapi ini sebahagian dari pengorbanan
Bekalan andainya hari sukar mencabar



Sadly, tak sempat nak berdiri tegak macam patung sambil menyanyikan lagu ini dengan nada sumbang bila calon bapak mertua datang tadi.

Demmit.

2 ulasan:

peonate berkata...

ahahah nape gamba ni? mane gamba kat saloma tu? ni dah nak dekat puase ni..reminiscing memories haha

f a r i n a berkata...

hahaha...aku tatau mana gambar kat saloma tu! dalam hp kan patutnya? aduh, hp macam sudah rusak. demmit.

tapi semalam aku balik beriringan kereta weh. silap soundsystem kereta tak cukup rempit, kalo tak mmg kasi bukak tingkap dah.

March 2017 - 'Ada Apa Dengan Jogja?' (Part 2.5)

Honestly tho, I have nothing much to say about the show, except what everyone would already know...It was AH-MAY-ZINGGGG!!! *fangirling mod...