Selasa, September 15, 2009

Salam

Hampir saya terlupa menulis tentang event buka puasa di Rumah Nur Salam on 30th August 2009.

Hendak menulis, saya takut tersalah kata, apa kata u ols tengok saja? hehehe



I think the most touching thing about the kids here, is that they are mostly street kids. Ada yang tidak bisa kesekolah kerana tidak ada proper documents, ada yang tidak tahu asal usul keturunan, ada yang masih tinggal dijalanan dan datang kesini for a hot meal. When you look at the older ones, you can tell that they've seen a lot, and they are unfazed by things.

And yet they were so polite to us, dan sangat menghargai kedatangan kami. In the video, check out their 'thank you song'!

Truth be told, it is I who should thank them, not the other way around.


Saya paling tidak bisa melupakan sikecil berusia 3 tahun ini. His name is Boboy. Kitorang datang-datang je, dia terus minta digendong. Dan enggan pula melepaskan pelukan di leher saya. Manja sangat!



Saya sedang membungkus goodie bags untuk anak-anak bila dia datang dan merebahkan diri dipangkuan saya.

Bila saya tanya, "Boboy puasa ke tidak?"

Dia langsung menendang-nendang kaki ke udara, menggeleng-geleng penuh semangat dan berteriak, "TIDAKKKK!!!"


Haish. Drama sunggoh.


To everyone who contributed towards the event, I can't thank you enough. May Allah repay all your kindness, thank you very much.

Tiada ulasan:

#27

My current favourite writer: Fiersa Besari. Sederhana, cerdas dan mengena. If you haven't read any of his works, you should. ...