Ahad, Februari 28, 2010

The Pursuit of Happyness

No, am not going to talk about the movie. Sekadar nak memuntahkan perasaan saya tentang hal-hal sekeliling. Mari kita menyentuh topik 'Happy'.

Menurut Wikipedia,

Happiness is a feeling of pleasure and satisfaction. Happiness is the opposite to sadness. When someone feels good, proud, relieved or satisfied about something, that person may be described as "happy". Feeling happy may help people to relax and to smile.

Happiness is usually thought of as the opposite of sadness, but it is possible to feel both at once [needs proving], often about different things.

Many philosophers [who?] have said that people in this world go back and forth between times of happiness and sadness, but there is nobody who is always happy or always sad.


Right.

Terus setiap orang mempunyai hal-hal yang membuat dirinya happy, tak semestinya apa yang membuat saya happy, akan membuat awak happy, kan? Misalnya kalau saya jatuh tangga lepas tu terjelepuk malu dan sakit mastilah saya sedih tapi awak mungkin akan happy teramat sangat sampai ketawa terbahak-bahak 5 keturunan, mungkin.

Tapi kenapa, kadang orang selalu merasa, "if I am happy because I have this this this, therefore you must have this this this in order to be happy too. Kalau tak ada, memang loser gila therefore silakan menangis air mata darah sampai nak mampus." Kenapa macam tu?

Cuba tengok pada orang yang serba kekurangan. They don't have much, but they don't lack of reasons to smile. Dan mereka tak kurang kerendahan hati. So tak perlulah merasa,diri kamu tu hebat sebab kamu cukup makan pakai ada suami anak-anak langsung sempurna hidup kamu lalu berhak menilai orang lain tak layak bahagia.

Janganlah fikir, sebab saya bujang dan kerja kilang sahaja dan boyfriend saya jauh tak boleh nak manja-manja maka saya kurang serba serbi dari kamu. Saya bahagia dengan apa yang saya ada, which is more than what I can say about you.

Plis deh.

1 ulasan:

Farhana berkata...

saya sokong!

March 2017 - 'Ada Apa Dengan Jogja?' (Part 2.5)

Honestly tho, I have nothing much to say about the show, except what everyone would already know...It was AH-MAY-ZINGGGG!!! *fangirling mod...