Rabu, September 01, 2010

1st


On Merdeka's Eve

moi: Saya cuti tau, besok.
lui: Kok gak bilang-bilang sih?
moi: Yahh...kirain kamu tau dong, kan Hari Kemerdekaan Malaysia, kemaren 17 agustus Hari Kemerdekaan Indonesia kan saya tahu dong...:-)
lui: Iya tau, cuman gak ngeh. Happy Independence Day, my dear.
moi: I still remember, tahun lalu...Hari Merdeka kamu marah besar kerna saya pulang telat. Eh, kita bukannya pacaran tahun lalu pas bulan puasa juga kan?
lui: errmmm...iya sih.
*dua-dua diam. sebenarnya tak ingat tarikh jadian*
lui: Happy 1st Anniversary ya.


Semudah itu.

It's been a year, and I pray for many more years to come.

Saya berdoa, hubungan Indonesia-Malaysia bisa seperti hubungan kita, gaduh-gaduh manja, cakar-cakar harimau, tarik-tarik rambut guling-guling atas tanah (eh, eh...)

But at the end of the day, we know we cannot live without each other.

Love u, monyet.


p/s: the conversation above has been stripped bare of almost all words of endearments. Hahaha...in case you think we actually are THAT formal to each other :p

10 ulasan:

Lissa Ahmad berkata...

alamak, comelnya monyet2 dua orang ni...

Jid Othman berkata...

happy anniversary to both of you! =)

p.s. cakar-cakar harimau??? =P

Lynda berkata...

:)...

f a r i n a berkata...

Thank you! *blushing*

Jid: muakakakkaaka...ada juga org pick up! :p

Izza berkata...

haha, aku pasan yg guling2 atas tanah tu jek :P HAPPY ANNIVERSARY. Btw, bila nak publish wajah En pacarmu itu?

f a r i n a berkata...

Izza: hehehe...thanks! Buat masa ini, biarlah rahasia dulu *wink, wink*

peonate berkata...

happy anniversary! takpe tarikh jadian nya tak penting... most important is i pray that u both hv many more years of wonderful times together, may u have peace, strength, love n courage ....

KITT berkata...

Seriously, i forgot the date too, lovey. Tapi beneran, saya menikmati hari hari saya bersama kamu, meski berjauhan, meski bermil mil terpisah. Terima kasih telah hadir dalam hidup saya.
Kamu bagai bunga paling indah di taman hijau yang berembun.
Happy anniversary too.

f a r i n a berkata...

Peon: aminn, aminn.

Sang Pacar: Thank you for loving me, kuyak. :-)

Along berkata...

jangan monyet, jangan tak selalu bahagia berdua monyeeeeet <3

March 2017 - 'Ada Apa Dengan Jogja?' (Part 2.5)

Honestly tho, I have nothing much to say about the show, except what everyone would already know...It was AH-MAY-ZINGGGG!!! *fangirling mod...